Ga direct naar de content
Gemeente Zaltbommel

Beleidsmedewerker Wonen

Solliciteer uiterlijk dinsdag 1 juli
plaatsZaltbommellooptijd32 uursalaris4.023 - 5.805 vervaldatumNog 7 dagen

Wil jij werken in een bruisende werkomgeving waar open communicatie en persoonlijke groei centraal staan? Bij de gemeente Zaltbommel krijg je de kans om deel uit te maken van een betrokken organisatie, met volop ruimte voor eigen initiatief.

Wat ga je doen?

Ben jij de enthousiaste beleidsmaker die het verschil maakt in de woonsector? Als beleidsmedewerker Wonen ben jij de drijvende kracht achter het woonbeleid in onze regio! Dit doe je samen met de projectleider Wonen en de junior beleidsmedewerker Wonen. Jij ontwikkelt en bent verantwoordelijk voor het strategisch beleid. Je zorgt ervoor dat de Woonvisie altijd actueel is en voert de nodige acties uit om deze te realiseren.

Waar ga je mee bezig houden:

  • Je houdt de Woonvisie actueel en voert de bijbehorende acties hierbij uit. Je draagt zorg voor het woningbouwprogramma, in lijn met de Woonvisie;
  • Je bereidt de implementatie van het wetsvoorstel regie op de volkshuisvesting voor en na vaststelling beheer je de uitvoering van de wet;
  • Je bent inhoudelijk de expert voor de opgave huisvesting aandachtsgroepen;
  • Je maakt meerjarige prestatieafspraken met onze woningcorporaties en huurdersverenigingen. Je begeleidt bestuurlijke overleggen met onze woningbouwcorporaties;
  • Je fungeert als adviseur en vraagbaak voor collega’s en het college, voornamelijk met en voor de portefeuillehouder Wonen;
  • Je vertegenwoordigt het belang van de gemeente Zaltbommel in ontwikkelen binnen diverse samenwerkingsverbanden (Bommelerwaard, regio Rivierenland, , Centrumregio Den Bosch, Provincie Gelderland);
  • Je bent tevens ook budgetbeheerder van diverse wonen-gerelateerde middelen.


Wat breng je mee?

Naast een grote dosis enthousiasme en een warm hart voor alles wat met wonen te maken heeft zijn we ook op zoek naar:

  • HBO werk/denkniveau
  • Meerdere jaren werkervaring op het gebied van wonen in een politiek-bestuurlijke omgeving
  • Ervaring met beleidsontwikkeling en beschikt over de vaardigheden om projecten te leiden
  • Ervaring in het adviseren van bestuurders en het college binnen de lokale overheid
  • Affiniteit met de Omgevingswet
  • Ben je communicatief sterk, energiek en een verbinder
  • En je herkent jezelf in onze kernwaarden: lef, samen en trots


Wij bieden jou

Je maakt onderdeel uit van een avontuurlijke missie. Een uitgelezen kans als je niet houdt van gebaande paden. Wij bieden een uitdagende functie waarin je jouw talenten als beleidsmedewerker wonen kunt inzetten binnen een dynamische omgeving. Een omgeving waarbinnen jij de kans krijgt om je te ontwikkelen en door te groeien. Daar zetten we graag uitstekende arbeidsvoorwaarden tegenover, zoals:

  • Je salaris bedraagt maximaal € 5.805 bruto per maand o.b.v. 36 u/wk (schaal 10A afhankelijk van je werkervaring);
  • Je ontvangt een individueel keuzebudget van 17,05 %, dat je naar eigen inzicht inzet. Bijvoorbeeld voor extra salaris, vakantiedagen of opleidingen;
  • Werktelefoon en laptop;
  • Studiemogelijkheden;
  • Je bouwt een keuzepensioen op bij ABP;
  • Je treedt in dienst voor een jaar, bevalt het van beide kanten? Dan treed je vast in dienst;
  • Flexibel werken: Wij geloven in een gezonde werk-privébalans.


Organisatie

Werken bij de gemeente Zaltbommel betekent deel uitmaken van een dynamische organisatie met een open werksfeer. Onze 160 medewerkers werken vanuit het gemeentekantoor en de gemeentewerf in de historische stad Zaltbommel en het omliggende buitengebied met elf dorpen. De gemeente is goed bereikbaar naast de A2 en met een directe treinverbinding vanuit Utrecht en Den Bosch. Ontdek de vele mogelijkheden bij de gemeente Zaltbommel en groei mee in een ambitieuze organisatie!

Het team Planvorming en Beleid is een nieuw team en daarmee volop in ontwikkeling! Met 15 bevlogen professionals werken we aan uitdagende en veelzijdige vraagstukken die de toekomst van onze gemeente vormgeven: van ruimtelijke ordening (Omgevingswet tot wonen), cultuurhistorie, stedenbouw, economie tot recreatie en toerisme. Met onze visie en expertise creëren we duurzame oplossingen die onze leefomgeving blijvend verbeteren


Meer informatie

Nieuwsgierig? Wij ook naar jou!

Stel jezelf aan ons voor en vertel ons waarom wij met jou in gesprek willen. Daarin vertellen wij jou dan graag meer over onze plannen en jij ons hoe jij daar bij past en wat je voor ons kunt betekenen. 

Wil je meer weten over de functie? Neem dan contact op met Gaby Naumann, teammanager Veiligheid, Duurzaamheid en Planvorming en beleid. te bereiken via gnaumann@zaltbommel.nl

Heb je vragen over de procedure? Stuur dan een mail naar sollicitatie@bommelerwaard.nl.


Gesprekken vinden plaats op 8 juli in de middag, hou ik hier alvast rekening mee in je agenda.

We waarderen het dat je meedenkt maar acquisitie wordt niet op prijs gesteld.

Delen:

Reageer vandaag

Meer informatie over deze vacature?

Neem contact op met Diana Driehuis van Gemeente Zaltbommel

Gerelateerde vacatures

Over de organisatie

Gemeente Zaltbommel logo
Adres
Hogeweg 11
5301 LB Zaltbommel